Mitt skrivande: Gör om gör rätt

Blev inte så mycket jobb med karaktärerna idag. Måste nog låta tanken vara lite mer fri först. Skapa mig en full bild av den viktiga konflikten. Har redan redigerat om min synopsis. Flyttat om stycken.

Att läsa Eliabet Norins bok samtidigt som jag sätter grunderna för en ny roman är sjukt givande. Jag måste hela tiden tänka igenom hur jag placerar ut händelser, vilken funktion olika karaktärer har och på vilket sätt romanen ska vara uppbyggd.

Jag har också gjort en lista på den research jag behöver göra. Det är inte jättemycket; läsa ett par böcker och ta lite kort på de platser som förekommer i boken, men jag har aldrig gjort ett sådant grundligt jobb tidigare. Inte så genomtänkt.

Love it!


Kommentarer
caroline

....tror att jag måste köpa den där boken! Härligt att läsa om ditt skrivflyt just nu! När man inte har et eget får man helt enkelt läsa om andras...

2011-05-28 @ 08:42:06
URL: http://www.skrivarstudio.blogspot.com
lovisa

Godmorgon:)

2011-05-28 @ 09:30:35
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Nina

Ja, Caroline det tycker jag verkligen! Skrid till verket!

2011-05-30 @ 14:37:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0