Mitt skrivande: Myror i benen

Jag funderar mycket över hur jag ska lägga upp händelseförloppet i min nya roman. Om jag ska använda första- eller tredjeperson. Hur svart den ska vara (för den ska vara mörk)?. Vad jag egentligen vill förmedla. Budskap. Röda trådar.

Och så kommer jag på mig själv med att gå runt i rummet. Jag kan inte sitta still just nu. Behöver rörelse. Jag drar ut böcker jag gillar, läser några meningar. Ställer tillbaka. Hur har andra gjort? Hur lyckades dem?

Tänkte skaffa post-it lappar imorgon så jag kan skapa en bra tidslinje på papper och flytta runt händelserna. Behöver nog det just nu. För att få överblicken.

Har dessutom hittat lite dikter jag själv skrev då jag gick på gymnasiet (ja, Cissi, min huvudperson går andra året) och tänkte införa dem i texten. Känns som jag kommer hennenärmare, sakta sakta.

Jag gillar mina idéer. That's nice!


Kommentarer
Malin

Prova med Excel istället för postit. Samma sak där, man kan dra runt och flytta om. Struktur. ;)

2011-05-30 @ 12:08:31
URL: http://malinrocaahlgren.blogspot.com
Nina

Smart! Och tack! Min affär hade inte post-its. Men då är det ju bara att sätta igång då!

2011-05-30 @ 14:37:00
Eldtunga

Nina! Du har något att hämta på min blogg. Jag använder post-its, men jag är så spontan och inkonsekvens så sen glömmer jag bort dem och skriver något helt annat. Men grundtanken är god :)

2011-05-31 @ 15:18:31
URL: http://dromavglas.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0