Mitt skrivande: Sådär ja!

Vaknade kvart över sex i morse då katterna busade i några tomkartonger i vardagsrummet.
Kunde inte somna om.
Så jag gick upp, tände lite ljus och gjorde mig en mugg med chai-te.
Sedan satte jag mig och skrev klart manuset. På datorn. Yey!
Mitt fjärde manus. Det är lite stort ändå. Och jag är så nöjd! Jag vet redan nu att jag kommer få lägga in massa miljöbeskrivningar vid omarbetningen och att jag måste dra ut på slutet (går lite väl fort just nu), men det är det bästa första utkast jag någonsin skrivit!
Så nu ska manuset få vila i en månad tänkte jag. Jag ska skriva ut det, slå in det och ge det till mig själv i julklapp. That´s nice!
Har dessutom varit i kontakt med det där förlaget, det där jag gillar så mycket och som läser mitt manus just nu. Undrade om de var intresserade av smakprov på mina andra manus. Och det var de!
Så nu sitter jag och svettas och försöker välja bra scener; scener som kan tala för det specefika manuset och visar mitt skrivande från sin bästa sida. Känns lite galet! Får handsvett bara jag tänker på det...


Kommentarer
Nanna

Oj, men shit vad kul! Här händer det grejer! SPÄNNANDE!

Håller tummarna!

2011-11-26 @ 16:57:18
URL: http://nannabylund.blogspot.com/
Katarina

Oj, fjärde? Snacka om produktiv!

Och Oj, förlag som vill läsa fler manus? Låter lovande. Håller tummarna jag med! :P

2011-12-01 @ 00:37:34
URL: http://thewritefulblog.blogspot.com/
Nina

Nanna: Spännande var ordet!



Katarina: Ja, fjärde. Vet inte riktigt hur det gick till... Det var jag som frågade om de ville se smakprov på mina andra manus eftersom det manus de har just nu varit runt hos flera av redaktörerna på förlaget. Jag tänkte att det kunde ju inte skada och det höll förlaget med om. De tar inte beslut om de smakproven på manus jag skickade in, utan har dem bara som stöd i fråga om jag kan vara en författare att satsa på. 'key?

2011-12-01 @ 12:43:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0