Mitt skrivande: Åka tåg

Nu när det börjar närma sig november har det börjat dyka upp massa inlägg om national novel wtriting month (http://www.nanowrimo.org/). Tanken är att skriva en bok, minst 50 000 ord på en månad. Detta innebär att man ska skriva typ 1600 ord om dagen (har inte kontrollräknat, utan detta är på hörsägen).

1600 ord om dagen. Varje dag! Jag har visserligen kommit igång med mitt skrivande nu och skrivit varje dag i snart 3 veckors tid (väldigt stolt över detta), men oftast blir det mellan 500-1000 ord om dagen... Och då känner jag mig duktig...

MEN nu i helgen åkte jag hem till mina föräldrar och spenderade massa tid på tåg/buss. Och lyckades skriva
- drygt 3000 ord på fredagen
- två kortare scener på lördagen (i ett block)
- drygt 4000 ord på söndagen

What?!
Jag vet inte hur det gick till. Det var bara jag, datorn och mitt manus.. och det gick så himla bra. Lyckades till och med få till BRA scener.

Så, 1600 ord. Inte omöjligt längre. Men då skulle jag behöva sitta på ett tåg i en månads tid... Det kan bli lite klurigt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0