Mitt skrivande: Påskångest eller som jag kallar det "pångest"

Det är påsk. Långledigt. Och jag har MASSA tid att redigera manus.

 

Och idag är jag SÅÅÅÅ inte sugen.

 

Jag har:

- slipat en stol

- tvättat en stol

- lagt på ett lager färg på en stol

- handtvättat lite kläder

- fastnat framför någon romantisk komedi på tv

- lagat lunch

- ätit lunch

- lagt på ännu ett lager färg på stolen

 

Och flera gånger under dagen har jag satt mig framför dagen, skrivt några ord och rest mig igen...

Och det dumma är... Det är redigeringsfasen. Jag har redan markert i manuset vad jag ska ändra och hur. Jag behöver inte skriva helt nytt. Det stör mig.

 

Jag får inte till början ordentligt heller... Har skickat iväg de första 18 sidorna till en vän som ska läsa. Känns som att det går lite för långsamt... samtidigt som jag tycker att karaktärerna presenteras ganska bra... Hmm...

 

Undra om jag har något påskgodis kvar?

 




Kommentarer
Kati

Nu är den över i alla fall :) ibland behöver man lite procrastination med, för att ladda batterierna. :) hoppas du hade en skön påsk.

2012-04-10 @ 11:26:44
URL: http://katarinapersson.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0