Mitt skrivande: Pepp och frustration

Igår var jag bara trött. Åka tåg + skrivarkurs + bra vän som man (jag) måste snacka massa med + bra film + massa skrivartankar gör ofta sånt.

Idag däremot, IDAG vill jag skriva. NU!

Jag hade lite löst planerat att jag skulle göra en sista redigering av mitt manus och sedan skicka in det till förlag. Så tänkte jag...

Men, sedan jag jag dendär skrivarkursen va, och ja...

På frågan: När är en bok klar? fick vi svaret:
- När ni bara flyttar komman och strycker att och annat och.

Okej... är jag där än? Nepp. Skulle inte tro så.

Lisa tipsade däremot om att läsa igenom manuset en gång, rakt igenom och INTE pilla i det. Känns det som något haltar, sätt ett kryss och gå tillbaka när du läst klart HELA. Så det gör jag nu... Är typ fem kryss på varje sida. Så att...

Till sommaren kanske?

PS. Är deremot sjukt skrivpepp. Vill skriva klart detta manus, skriva om det manus som redan varit inne på förlag och FUCKINGFINALLY komma igång med min triologi. Och helst ska det vara klart, typ, imorgon.


Kommentarer
Fia Filur

Åh, känner också så att jag bara vill bli klar med mitt nuvarande manus så att jag kan redigera mitt gamla manus och sen vill jag redigera det nyare manuset och sen vill jag skriva nytt och ... AH, det är så mycket man vill och helst NU. Sen ska jag dessutoma föda barn mitt i alltihop också och det vet jag inte hur jag ska hinna med ... :)

2012-04-24 @ 15:04:21
URL: http://www.sofiafritzson.com
Nina

Lite tidspress där? ler snett

2012-04-25 @ 12:28:17
Heléne

Åh! Är så avis på dig att du kommit så långt :). Tror att du bara behöver köra på och sen våga släppa bebisen ifrån dig, haha.. Tror det kommer gå urbra!!!!

2012-04-25 @ 12:51:03
URL: http://writefully-by.blogspot.com/
Nina

Tror jag med. När jag väl tagit mig dit...

2012-04-25 @ 21:18:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0