Jag är mer av en hålla-handen-slut-person

Träffade min förstaläsare igår och bollplankade skiten ur mitt nästa manus.
 
Och så satt vi där, i hennes soffa och hon fällde en kommentar om slutet. Låt oss tjuvlyssna:
 
Hon: Men... måste de hålla handen...? Det blir lite väl...klyschigt, blir det inte?
Jag: Äh, det är väl fint.
Hon: Ja, men... Du slutade ju manus nummer ett med att de höll handen också...
Jag: Men då dog ingen på slutet...
Hon: Näe, det är klart.
Tystnad
Jag: När jag tänker efter så slutade manus två med att de höll handen också.
Hon: Va? Gjorde det?
Jag: Ja, när de sitter i väntreummet.
Hon: Ja, just det!
 
Tystnad.
 
Just det. 
Istället för att välja öppet eller lyckligt liksom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0