Mitt skrivande: Dead.

Gud va långsamt det går framåt med mitt skrivande just nu.
 
Jag är så jäkla sugen på att skriva nytt. Har inte skrivit nytt sedan i somras!
 
Problemet: Jag är inte ett dugg sugen på att plotta.
Och jag är en sån som behöver plotta först.
Och plottningen är inte klar.
 
Jag har försökt med allt;
- skriva på papper
- skriva i fin skrivbok
- färgglada post-it:s
 
Men jag kör fast. Ständigt.
 
Börjar undra om den här historien inte är mogen än.
Jag är inte van att köra fast på det här viset.
 
Ska försöka träffa min förstaläsare nästa helg.
Hon är mitt bästa bollplank.
 
Förhoppningsvis kan hon lossa min kreativitet.
 
Jag skulle verkligen vilja börja skriva på det nya till jul. Snälla..?


Kommentarer
Fia Filur

Åh, känner igen känslan! Hade det likadant i somras. Fick inte till planeringen riktigt, men var så sugen på att skriva nytt så gjorde det ändå. Fick ur mig ett utkast, men tycker det var svårare att skriva än vanligt och har inte orkat redigera det än pga vissa delar har inte riktigt fallit på plats ännu. Vet inte vilka slutsatser jsg ska dra av det? Men gör det som känns mest rätt i magen!

Svar: Jag vågar nog inte starta innan jag har koll...
Men jag hittade ju en väg att fuska mig till skrivande ändå. *harkel*
Nina

2012-12-07 @ 14:05:39
URL: http://www.sofiafritzson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0