Mitt skrivande: Leva drömmen...?

Åkte buss till Götet, skrev 1 000 ord. Tror jag hittade berättarrösten...
 
Åt lunch med skrivarkompis. 
Pratade om livet i stort och skrivande.
Drömde om latte, men restaurangens maskin var sönder.
 
Gick och fickade med annan kompis. 
Drack latte.
Pratade om livet i stort.
Jag tycker om mitt liv.
 
Sedan bestämdes det att jag skulle vara kvar i stan och "gå ut och ta en öl" med några vänner.
Men du dricker ju inte öl?
Irrelevant.
 
Så nu sitter jag på ett nytt café i väntan på att utgången ska dra igång. 
Har skrivit ytterligare 600 ord och tycker att historien faktiskt artar sig.
Upptäckte att mitt manus har cliffhangers (!)
Har aldrig jobbat med cliffhangers tidigare.
Well, någon gång ska ju vara den första.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0