Mitt skrivande: Klar. Igen. Typ.

Så, nu har jag gjort en rejäl omarbetning av manuset som tidigare varit inne på förlag.

 

Helt galet. Började med att ta bort 10 000 ord (!) och har nu skrivit dit 13 000 ord.

 

Har skickat iväg manuset till en vän som läser just nu och efter hennes kommentarer får jag nog göra ytterligare en omarbetning, sen skicka iväg det till förlag. Äntligen!

 

Har fler manus jag vill komma vidare med; manus som aldrig fått pröva lycka på förlag än och jag vill verkligen ge dem chansen!

 

Men, en tanke. Om ett förlag refuserar ett manus men säger "vi vill att du arbetar om de här delarna och läser gärna igen", betyder det då att de bara vill se att jag kan ta kritik och arbeta om? Eller vill de ha ett "perfekt" manus nästa gång jag skickar in det?

 

Vad tror ni?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0