Mitt skrivande: Som-sjukan

Ja. Sedan i december har jag redigerat, redigerat, redigerat. Och det har gått rätt mycket upp och ner när det gäller vad jag tycker om mitt eget skrivande. Och jag har insett två saker.

1. Jag är jäkligt duktig på liknelser
2. Jag har drattabs av som-sjukan

Så fort jag ska skriva en liknelse så binder jag ihop det med ett "som". Och det spelar liksom ingen roll hur bra den där liknelsen är (skitbra i många fall) för den blir liksom helt nersmutsad med det där jäkla "som":et. Lite:

Hallå?! Är du så jäkla dålig? Har du ingen bättre fantasi? Är ditt språk så torftligt?

Suck.
Uppenbarligen.
Borde kanske ta en värktablett.


Kommentarer
Cecilia Svensson

Som jag känner igen mig :-)

För att inte tala om det lilla förhatliga ordet "ju".

2012-02-25 @ 07:37:53
URL: http://vaja.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0