Mitt skrivande: Pausmusik 2

Igen? Vad gör jag här IGEN?! Jag skulle ju redigera!
Ja, ja, ja. Jag håller på. Lovar!
Måste bara berätta...
Redigerade som sagt klart mitt manus och skickade iväg till tre vänner.
En av dessa tre vänner hade sedan en tenta i onsdags. Jag skickade ett sms på onsdag kväll.
Jag: "Hur gick tentan?"
Hon: "Inte så bra som jag hoppats. Har läst halva din bok förretsen."
Jag (på torsdag morgon): "Men shit! Har du redan läst halva?"
Hon: "Ne, nu har jag läst hela. Kolla din mail sen".
Och det var ett finfint mail med vettiga kommentarer. Underbart hur hon verkade riktigt sur då huvudpersonens pojkvän betedde sig som ett as. Hon hade gjort smile-gubbar vid fina meningar och hade skrivit in några riktigt bra kommentarer som stycken/karaktärers agerande som inte var riktigt troligt. Fick mycket att fundera över OCH vara stolt över.
MEN nu har jag inte tid med det manuset. Jag håller ju på att redigera mitt andra manus.
Har än så länge tagit bort 21 sidor (inte raderat helt, bara förflyttat till ett slaks-dokument om det kan komma till användning senare, not så troligt, men ändå), flyttat om typ alla scener och håller just nu på att skriva in helt nya avsnitt.
Trots att jag bara hållit på i två dagar med jobbet i dokumentet känns manuset redan bättre.
Härligt med långhelg!
Redigering var det ja!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0