Mitt skrivande: Å där gick startskottet!

Japp!
 
Nu har jag alltså börjat. I morse skrev jag de första 1,5 scenerna till mitt ny-gamla manus.
 
Trodde det skulle vara knepigt, men det gick förvånansvärt lätt. Ska erkänna att jag skrev rätt långsamt... Var länge sedan jag skrev i förstaperson sist också. Men som sagt... känns bra.
 
Fick förfrågan när jag vill att manuset ska vara klart.
 
Ja, har jag första utkastet klart v. 33 så skulle jag vara glad (då börjar jag åka bil till jobbet igen).
 
Men annars får innan bokmässan (v 39) duga. Tog mig tre månader att skriva förra manuset, så tre månader känns som en rimlig gräns.
 
Går det farmåt för er?


Kommentarer
Annelie

Jag har lagt in bilder i scrivener. Tänkte såhär: förbjuder mig att skriva i en vecka och då kommer jag bli ÖVERSUGEN, vilket leder till ord som sprutar ur mig i maxfart :P Mission accomplished.

Svar: Yey!!!
Nina

2012-07-02 @ 15:35:49
URL: http://dromavglas.blogspot.com
Fia Filur

Kul att du kommit igång! Här står det still. Är dessutom mitt i ett datorbyte och kan varken mejla eller blogga för tillfället. Men snart så...

Svar: Alltid jobbigt när man är emellan två datorer...
Nina

2012-07-03 @ 08:54:50
URL: http://www.sofiafritzson.com
Fia Filur

P.S Mitt nya manus ska också vara första person!!!

Svar: Trodde jag skulle tycka det var skitsvårt. Men det funkar bar än så länge...
Nina

2012-07-03 @ 09:14:42
URL: http://www.sofiafritzson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0