Mitt skrivande: Att hitta tillbaka

Jag är nervös, go vänner.
 
Under drygt en veckas tid har jag inte skrivit ett ord på mitt manus och idag är det dags att börja igen...
 
Och jag har nog egentligen ett bra upplägg...
 
Jag ska åka till Borås och fixa skoinlägg (en resa på 1 timme) därefter ska jag till kusinerna i Alingsås (en resa på ytterligare 1 timme) och någon gång framemot kvällen ska jag bege mig tillbaka till götet (tar typ 40 minuter).
 
Jag har alltså en total skrivtid på 2 timmar och 40 minuter. Och eftersom jag skriver som bäst på resande fot vill ajg tro att det ska gå bra. Samtidigt... 
 
Tänk om jag tappat tonen? Tänk om jag inte alls fattar hur jag tänkte? Tänk om jag sitter där i mina 2 timmar och 40 minuter och det enda som kommer ur mig är suckar?
 
Fast jag känner de här karaktärerna. Jag VET ju hur historien ska löpa. Och efter längre uppehåll är det okej om det gåt lite seeegt.
 
Eller hur?


Kommentarer
Anonym

Men du... Det är en vecka vi snackar om. Inte ett år! Klart du inte har tappat bort den. :))

Svar: Mm. Sant. Gick hyfsat bra också.
Nina

2012-07-26 @ 14:21:54
Fia Filur

Klart det får vara lite segt!

Svar: Uppenbarligen. tack, tack!
Nina

2012-07-26 @ 21:46:29
URL: http://www.sofiafritzson.com
kati

Det första var Jag. Vet inte varför jag blev anonym... :)

Svar: Hmm. Ja, det är ju inte första gången. Weird.
Nina

2012-07-27 @ 05:44:11
URL: http://www.katarinapersson.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0