Från 2000 till 10 000 ord!

Tycker du skrivarprocessen går för sakta? Skriver du färre ord/dag än du planerat? Skulle du vilja öka dessa ord från säg 2 000 till 10 000 om dagen? Omöjligt?

Inte då!

Läs "How I Went From Writing 2,000 Words a Day to 10,000 Words a Day" av Rachel Aaron

http://www.sfwa.org/2011/12/guest-post-how-i-went-from-writing-2000-words-a-day-to-10000-words-a-day/


Fantastiskt spännande läsning!
Tror jag ska prova några av grejerna när jag börjar på nästa skrivprojekt.

 


Kommentarer
Kati

För min del skriver jag hellre 1500 användbara ord x dag än bluddrar ur mig 10k som jag får klippa bort o skriva om helt efteråt, men vi är alla olika :) för den som lyckas åstadkomma 10k text av kvalitet är det ju utmärkt.

2012-06-08 @ 14:59:12
Fia Filur

Tycker det är smart att skriva effektivt och har man tidsbrist så är det en förutsättning att planera och veta vad man ska skriva innan man sätter sig, men att pressa ur sig 10k per dag varje dag känns lite överdrivet. Blir det verkligen bra kan man undra?

2012-06-08 @ 22:00:13
URL: http://www.sofiafritzson.com
Nina

Själv skriver jag första utkastet utan att läsa bakåt eller tänka. För mig är det viktiga bara att få ner allt på papper, och jag tror det funkar bättre för mig om det går så snabbt som möjligt. När väl manuset finns där så går et ju att jobba med och utveckla.

2012-06-08 @ 22:01:16
Kati

Jag undrar bara hur man ens kan hitta tid till att skriva så mycket per dag om man inte har skrivandet som just yrke, som hon verkade ha. En heltidsarbetande författarwannabe har nog svårt att hitta den tiden :) Jag måste nog läsa artikeln igen, för sist läste jag den på mobilen och fick inte mycket sammanhang...

2012-06-09 @ 00:44:55
URL: http://katarinapersson.blogspot.se/
Nina

Hon var ute efter att öka antal ord/dag. Och hon utvecklade en metod som passade hennes där hon lyckades med detta.

2012-06-09 @ 09:59:11
Kati

Jag tror absolut på det där med att veta innan vad man ska skriva, det har alltid hjälpt mig något enormt. Jag har mina outlines att tacka för det. Jag gör en både för berättelsen i stort och för separata kapitel.

2012-06-09 @ 23:39:49
URL: http://katarinapersson.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0