Mitt skrivande: Redigeringspet

Nu har jag fått Kajsas kommentarer och själv läst manuset två gånger (en gång högt). Nu ska alla ändringar in word-dokumentet. Därefter kommer det bli ytterligare en genomläsning för att kolla om jag missat eventuella stavfel eller liknande... Och sen in på förlag.

 

Känns surrealistiskt. Känner mig en gnutta naiv, men det här manuset är så mycket bättre än allt annat jag gjort... Mycket bättre än det manus som redan fått lite uppmärksamhet på förlag... Så jag bara förutsätter att detta kommer gå vägen.

 

Självinsikt?

Ha! Vad ska man ha det till?




Kommentarer
MalinC

Vad spännande! Hoppas verkligen det går bra nu!

Jag pratade faktiskt med en kompis idag om att läsa mitt manus - om det blir klart någon gång... - (med tanke på att du har skrivit om det i tidigare inlägg)men hon tyckte det lät jätteläskigt och sa att hon inte skulle våga säga något negativt. Men jag ska nog övertala henne att våga ge mig kritik. Jag tror att hon kan vara bra på sånt.

För övrigt...Självkritik är överreklamerat!!

2012-06-03 @ 18:16:33
URL: http://berattarperspektiv.wordpress.com
Nilla

Det behövs lite hybris för att slutföra ett manus.



Lycka till!

2012-06-03 @ 18:37:15
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Kati

Håller helt med Nilla ovan. Jag tror du har all rätt att tro på dig själv och din berättelse.

2012-06-03 @ 20:22:46
URL: http://katarinapersson.blogspot.se/
Fia Filur

Men åh vad spännande! Hur tänker du kring förlag? Kommer du att skicka det till de du redan varit i kontakt med eller kommer du att skicka till flera olika?

2012-06-03 @ 22:51:48
URL: http://www.sofiafritzson.com
Nina

Men guuuud! Tack tjejer! Vilken uppmuntran!



Fia: Jag kommer såklart skicka till det förlag som visat intresse för mitt andra manus. Men annars så blir det nog nya förlag. Har kommit på att jag behöver något förlag med lite skinn på näsan... Finns en hel del rätt nystartade förlag som jag kollat lite på... Kommer nog skicka till fyra tor jag. Ska bli spännande!

2012-06-04 @ 12:13:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0