Jag blöder lika mycket som du

På fredagar var fritidsgården frihet under tak
Det var Antons morsans Gula Blend som formade vår smak
Vi åkte var vi ville men vi kom aldrig nånstans lik förbannat

Jag rundade hörnet där vid Ica flera gånger varje dag
Ifall det kommit någon ny till kiosken som va nåt att ha
Jag kunde sitta där och hänga om det hände nåt, ja det var det samma

Det var det samma varje dag men nu blöder jag

Jag blöder lika mycket som du
Jag blöder lika mycket som du
Jag blöder lika mycket som du
Men ur ett annat hjärta

På somrarna och vintrarna och varje höst och vår
Känner jag lukten utav bryggorna som om det var i går
Cyklade vägarna med ögonbindel på ja jag var blind men aldrig ensam

Nedanför lastkajen vid gamla Konsum fanns våran publik
Där var vi barn med fantasier i vår egen rockfabrik
Där var det hundratusen fans och uppå på scenen
där stod Axl och John Bonham

Då var vi stjärnor varje dag men nu blöder jag

Jag blöder lika mycket som du
Jag blöder lika mycket som du
Jag blöder lika mycket som du
Men ur ett annat hjärta

Och Katarina sa till mig
Det där att vakna bredvid dig
Är inte riktigt min grej
Ja Katarina sa så här
Jag kommer aldrig att bli kär...

Asfalten är gråare och hårdare än då
Men den hjälper ännu unga hjärtan pumpa runt och slå
Det är det enda som består det är det ända alla får för att vi blöder

Jag blöder lika mycket som du
Jag blöder lika mycket som du
Jag blöder lika mycket som du
Men ur ett annat hjärta
/MIMIKRY


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0