Mitt skrivande: Ivägskickat!

Jag har fått klart ytterligare en redigering. Skickat iväg till lektör och ett par testläsare. Skickade igår. Idag hörde en av läsarna av sig. Hon var skittrött för hon hade varit uppe hela natten och läst manus. Kat-sching!
 
Sedan råkade hon också älska mitt manus. *malligast i världen*
 
Återigen så gick jag ner i tempo när jag var inne på det sista redigerandet. Alla andra verkar vara uppe halva nätterna och skriva så tangentbordet typ börjar brinna när de är inne på upploppet.
 
Inte jag. Jag går ner i tempo... Hittar ursäket. Pillar i någon scen som egentligen är klar. Tycker att det finns fantastiskt mycket serier som jag måste se på tv och bara... ni vet städar, tvättar, diskar. Skriver inte. 
 
Är det separationsångest kanske? 


Kommentarer
Boktjuven Ingerun

Eftertanke kanske? Kan ta ett tag att komma fram till om det är klart, vad som är klart osv.

Svar: Sant...
Nina

2012-10-16 @ 00:45:51
URL: http://vadvilljagtjuva.blogspot.se
caroline

PRECIS så där är jag också. Hur länge har jag inte hållt på och segat med mitt manus sedan det blev dags att slutföra den sista redigeringen? Tusen "ursäker2, massa pill här och där och inget blir klart. Nä, nu j-ar ska jag också se till att få eld i baken och bli KLAR. VÅGA skicka det vidare.
LYCKA TILL, hoppas att du får napp!

Svar: Tack!
Nina

2012-10-16 @ 18:36:56
URL: http://skrivarstudio.blogspot.com
Anneli (Trying to...)

Spännande! Och lite vila från skrivandet måste man ju få ha ibland! Lycka till!

Svar: Vila är ju också viktigt.
Nina

2012-10-16 @ 23:57:34
URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.se/
Kati

det tror jag. jag brukar få samma känsla av att vilja dra ut på slutet, separationsångest är nog rätt ord.

Svar: Mm. Man vill bara stanna kvar i manuset lite, lite till.
Nina

2012-10-17 @ 11:26:11
URL: http://katarinapersson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0