Mitt försök till "gröna fingrar"

I sommar ska jag ha fyra veckors semester. Jag och fästmannen ska inte åka någonstans. Det blir så när den ena pluggar...
 
Men jag är för rastlös för att gå fyra veckor utan projekt. Projekt tänker ni; ska du inte skriva?!
Klart jag ska, men jag behöver något mer.
 
Så, jag har bestämt mig för att fixa en balkongträdgård.
Jag har aldrig odlat något i hela mitt liv, men i sommar kommer jag kunna bjuda på både smultron och sockerärtor. *harkel*
 
Så, från vardagsrummet kan man stiga ut på balkongen där det är eftermiddagssol och kvällssol (ligger i väster har någon påstått?).

 
Det kommer läggas på nytt golv av trä.
 
 
I det här hörnet kommer det stå en låda att sitta på, med ett bakstycke där man kan hänga upp hyllor och krokar (redan kollat ut på IKEA).
 
 
Och här är de första fröerna satta; basilika, dill och persilja. Har satt smultron också, men de ska tydligen "stå mörkt tills de grott", så de bor i klädkammaren just nu. 
 
 
Förrutom det kommer det bli sockerärtor, tomater och jordgubbar. Och dragon. Kanske någon blomma om  lusten faller på. Bra att ha en mamma med ett helt bibliotek med frön och secondhandbutiker nära till hands där man kan köpa billiga krukor.
 
Har också hittat en ljusslinga som drivs med hjälp av solceller jag tänkt vira runt balkongräcket.
 
Och här ska jag sedan sitta under min semester; i solskenet, med ett glas iste och läsa böcker/skriva manus.
 
Mitt eget sommarparadis!
 
 
 
 
(om fröna nu tar sig)


Kommentarer
Caroline

Låter underbart! Du får visa bild på det när det är klart! Lustigt...gjorde en intervju idag om precis detta- att fixa en balkongoas!

Svar: Asså? Några bra tips att ge?
Nina

2013-04-03 @ 22:36:31
URL: http://skrivarstudio.blogspot.se
Fia Filur

Låter helt underbart!

Svar: Let's hope so... *håller tummarna*
Nina

2013-04-03 @ 22:37:06
URL: http://www.sofiafritzson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0