Mitt skrivande: Det där med upp och ner; hur funkar det?

Minns ni manuset jag skrev klart för sisådär två veckor sedan?
 
Som jag kämpat, kämpat med och typ ville spy på för jag aldrig blev klar.
 
Ja, nu har jag äntligen satt mig och skrivit in det sista på datorn.
 
Och faktum är. Jag vill inte alls spy på manuset längre.
Jag vill redigera om det!
Typ NU.
 
Say what?
 
Personlighetsklyvning much?
 
Min första testläsare, finaste Kajsa och jag sågs en sväng igår.
Och hon bara:
- Närfårjagläsanärfårjagläsanärfårjagläsa?
 
Ehhh... imorgon?
 
Jag som alltid brukar låta manus vila en månad innan jag petar på dem igen.
Ska jag bryta den dealen med mig själv?
 
Väntar på lektörsbesked gällande ett annat manus just nu.
Och när jag får de kommentarerna kommer jag säkert vilja jobba om det manuset istället.
 
Jisses...
 
Så nu har jag lie funderande att göra.
Som pausmusik ger jag er Dagens lavalampamonsterailien:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0