Läsåret 2012

Överallt på skriv- och bokbloggar har det skrivits om hur personens läsår har varit. I många fall har man pratat om antalet böcker. På vissa ställen angett favoriterna.
 
Jag måste säga att för mig var läsåret 2012 en stor besvikelse. Det var så många böcker jag verkligen såg fram emot att läsa, men som bara gjorde mig besviken. Egentligen var det nog bara tre böcker som jag kände att jag skulle rekommendera till andra:
 
Allt jag säger är sant av Lisa Bjärbo
Kärleken av Jonas Gardell
Så gör jag av Bodil Malmsten
 
Känns lite deprimerande att de bara är tre... Så jag tänkte blicka framåt istället.
 
2013 är året då jag ska läsa mer klassiker. Kanske därför 2012 gick så snett, tror jag inte jag läste en enda klassiker trots att jag har ett helt gäng stående i hyllorna. Så klassiker. (Jag menar, jag ÄLSKAR ju klassiker!)
 
Jag tänkte också återvända till bibilioteket. Var länge sedan jag faktiskt utnyttjade det på riktigt (tänk om jag glömt hur man gör...?). Har en lista på böcker jag vill kolla in.
 
Sedan har jag ett helt gäng böcker som ges ut under 2013 som jag ser fram emot.
 
Debutanter
Solviken av Annika Estassy Lovén (mest för att hennes blogg är så trevlig. Och för att jag träffat henne. Och hon var trevlig då.)
Jag biter i apelsiner av Annakatrin Thorburn
 
Andra boken
Fågelbarn av Christin Ljungqvist
Fågelhuset av Ester Roxberg
(Vad ÄR det med människor och djur i titlarna? Fast jag ska inte klaga, människorna kan ju skriva...)
 
Övrigt
Inte nu (om det nu blir titeln) av Johanna Lindbäck och Lisa Bjärbo
 
Åh, gud, det känns som jag glömt någon...
 
Funderar på om jag också borde läsa lite mer "vuxen" litteratur, bara för breddens skull. Eller kan jag räkna klassiker till den kategorin?
 
Det tycker jag. Vi säger så.
 
Uppdatering:
Jag VISSTE att jag hade glömt något.
Debutant
Slottet av is av Janina Kastevik
 
Uppdatering 2:
När man (läs jag)  väl kollar i bokhyllan... Shit va många klassiker jag har och så många olästa! (många lästa också, men olästa... Hur tänker jag?)
 
Uppdatering 3
Borde se mer romantiska filmer/serier som utspelar dig i någon vacker historis miljö där kvinnorna bär eleganta klänningar och männen alltid verkar ha på sig stövlar.  Bra plan!
 
 


Kommentarer
Boktjuven Ingerun

Män i stövlar = ganska tjusigt :)

Svar: Väldigt tjusigt om du frågar mig.
Nina

2013-01-05 @ 00:44:38
URL: http://www.boktjuven.com
Fia Filur

Jag hittade tillbaka till biblioteket förra året och läste många böcker som jag tänkt att jag skulle läsa men som aldrig blivit av, så det var jättebra! Kommer fortsätta låna mycket även i år, men kommer nog mest att låna e-böcker nu när det äntligen finns där jag bor.

PS. Att låna nuförtiden var inte som att låna förr i tiden, så jag såg nog ut som ett frågetecken första gången jag var på bibblan... Det var liksom så modernt.

Svar: Får nog ta mig dit snarast och börja öva låter det som...
Nina

2013-01-05 @ 15:51:52
URL: http://www.sofiafritzson.com
Josefin

Älska bibliotek! Där finns så mycket man inte visste att man ville läsa... Och stövlar är väl inget mot för väst! Väst to the people. :P

Svar: Biblioteket står på min list.Väst... nu när du säger det så...
Nina

2013-01-08 @ 19:54:22
URL: http://nobelprisprojektet.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0