Mitt skrivande: Men var är ORKEN?!

Jag redigerar.
Och det är kul.
Och går bra.
Och snabbt!
 
När jag väl sitter.
 
Just nu händer det mycket på jobbet. Och när jag kommer hem vid fem känner jag mig helt slut, energilös.
Jag orkar laga mat och äta mat. Men inte så mycket mer.
 
Försökte ge mig på att träna ikväll.
Snubblade på mina fötter under första uppvärmningslåten och klev snett. Kommer säkert vara rätt svullen imorgon...
 
Vissa perioder kan skrivande ge energi.
Just nu känner jag för att gå och lägga mig när jag kommer hem vid fem.
 
Och det är så F R U S T R E R A N D E när man vet att OM jag satte mig så skulle det gå skitbra.
Men jag orkar inte.
Ser på tv istället.
 
För DET är ju verkligen produktivit...?
 
Suck.
 
Hur får ni energi?
 
 


Kommentarer
Anneli

Jag känner igen mig så väl. Hoppas du hittar orken snart.

Svar: Found it!
Nina

2013-05-23 @ 00:09:30
URL: http://Tryingtofollowmydreams.blogspot.se
caroline

Ibland får man kanske bara acceptera att orken inte finns där. Det är frustrerande men plötsligt är batterierna laddade igen och man kan köra på så som man vill!

Svar: Verkligen.
Grattis till kontraktet förresten!
Nina

2013-05-23 @ 08:25:41
URL: http://skrivarstudio.blogspot.se
Charlotte C

Oh ja, jag känner verkligen igen mig! I samma veva som jag bestämde mig för att satsa mer på skrivandet fick jag tokmycket att göra på jobbet och det har inte ebbat ut än. Så jag har helt enkelt fått bestämma mig för att skriva varje dag. Vare sig jag orkar eller inte. Oftast är det bara tungt de första 5-10 minuterna sedan fångas jag av texten och svish har jag skrivit 1000 ord. Men hemligheten är att jag inte lyssnar för mycket på mig själv utan att jag följer mitt planerade skrivschema oavsett vad som hänt under dagen. Lycka till!

Svar: Om man bara sätter sig brukar det ju gå bra. På riktigt!Gjorrde det ikväll. Redigerade 60 sidor (!)
Nina

2013-05-23 @ 12:21:07
URL: http://skribentskan.se
Fia Filur

Känner igen precis. För mig funkar det bara att vänta ut det. Hoppas du får tillbaka orken!

Svar: Idag funkade det skitbra.Ibland behöver jag bara gnälla av mig för att komma igen.
Nina

2013-05-23 @ 19:08:25
URL: http://www.sofiafritzson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0