Första dagen: Check

Producerade ord: 3 150
 
Känner mig riktigt nöjd!
 
Dessutom har jag lärt mig lite saker idag.
Jag har lyckats lägga in en NaNoWrMo-widget (!) däremot verkar den flytta på sig. Först låg den i vänstra hörnet, nu ligger den längst ner i bloggen. Får försöka korrigera det...
 
Jag märkte så fort jag började skriva att mitt tempo var lite för högt; imorgon ska jag skriva långsammare i form av att scenerna ska få ta mer tid. jag behöver mer miljö och mer stämning.
 
Jag skriver om två personer; de får komma till tals i vartannat kapitel. Jag hade tänkt skriva båda ur tredjepersons perspektiv. Men det ville sig inte med ett av POV. Så nu skriver jag den ena ur tredjeperson och den andra ur förstaperson. Känner lite på det.
 
Tycker ni det är ett problem att läsa böcker där perspektiv byts?


Kommentarer
Fia Filur

Nu är den uppe i hörnet! Eller vänta, nej den försvann! Öh, spooky!

Svar: PRECIS!
Nina

2013-11-01 @ 22:35:04
URL: http://www.sofiafritzson.com
Mia Skrifver

Tja, kan väl lugnt säga att jag gillar när det växlar perspektiv eftersom jag skriver så själv. Och med många olika, samt både första och tredje person. Så skriv på bara.

Svar: Will do.
Nina

2013-11-02 @ 00:25:34
URL: http://skrifva.blogspot.fi


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0