NaNoWrMo: Check!

Om man orkar leta upp min NaNo-widget som brukar hoppa runt på sidan så kan man se att jag har kommit igenom NaNoWrMo som en vinnare!!!
 
Jag har under (mindre än) en månad lyckats prestera ett manus på över 50 000 ord.
Yey!
 
Jag är dessutom väldigt nöjd med det manus jag åstakommit.
När man hört runt bland andra som deltagit och läst deras blogginlägg så har det periodvis varit svårt.
 
En del har till och med bytt historia efter 20-nånting-tusen ord. BYTT!!!
 
Jag hade gjort upp en plan innan och planerat 86 kapitel.
Jag hade två karaktärer som fick prata varannat kapitel.
Och de/jag/vi tog oss igenom.
 
Det var rätt tungt mot slutet.
Jag skrev mycket på tåget mellan Borås och Kalmar och när man har andra som kikar en över axlen medan ens ena karaktär håller på att planera sitt eget självmord... Ja, det fick mig att undvika det mörkaste mörka.
 
Men nu är det gjort. Efter årsskiftet väntar redigering.
 
Nu ska jag göra allt det där som jag inte hann med i november:
Träna.
Städa.
Läsa böcker.
Laga god mat.
Umgås med min sambo.
Redigera *host* ett annat manus.
 
Hur har det gått för andra wrimos?


Kommentarer
Mia Skrifver

Härligt! Grattis! Och jag med!

Svar: Heja dig!
Nina

2013-11-27 @ 11:48:58
URL: http://skrifva.blogspot.fi/
Fia Filur

Nu har jag också ett första utkast. Tycker också det var tungt mot slutet. Nu ska jag komma ikapp med tvätthögarna ...

Svar: Yey!För att du är klar alltså.
Inte för tvätthögarna.
Nina

2013-11-27 @ 16:04:02
URL: http://www.sofiafritzson.com
Bokglam

Å, stort grattis. Bra jobbat. Vi är snart där. Snart.....
/ Johanna

Svar: Heja, heja, heja!
Nina

2013-11-28 @ 10:28:52
URL: http://www.bokglam.wordpress.com
Skriva läsa leva

Vad kul att höra att det gått så bra! Har själv haft bra flyt och tänker att det här gör jag gärna igen :)

Svar: Håller med du.Spännande upplevelse, see you next year!
Nina

2013-11-28 @ 16:16:40
URL: http://skrivalasaleva.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0