Produktiv helg!

Jag har färdigställt min synopsis för manuset jag ska påbörja på fredag.
90 kapitel blev det; 45 kapitel var för mina två huvudkaraktärer.
Jag har även överfört hela min synopsis med post it lappar till Scrivener, så nu är jag redo på riktigt.
 
Jag har letat bilder som matachar mina karaktärer, ändrat om i låtlistan på spotify och dubbelkollat konflikterna.
 
Det är med konflikter är alltid lurigt; huvudkonflikt och bikonflikter, hur många ska man ha?
 
Fick ett tips i våras av fina Janina (http://bladdrabladdra.blogspot.se/)
 
Alla bikonflikter ska på ett eller annat sätt bygga på huvudkonflikten; direkt eller indirekt.
 
Tack vare detta lyckades en av mina bifigurer få en avgörande roll i mitt manus.
 
Jag är SÅ redo, låt NaNoWrMo komma!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0