Midsommar

Igår satte vi oss på tåget från Borås och slutdestinationen var Orust och min svägerskas familj.
 
Det blev klassisk midsommarfirande med sill, potatis och jordgubbar.
 
 
Men jag kände mig lite gammal när jag och min man gick och lade oss först (!) halv ett. De andra var tydligen uppe till halv tre...
 
I morse vaknade jag redan halv nio och satte mig i en fåtölj i deras kök med den här utsikten och läste manus. 
 
 
Det är något magiskt för mig att sitta och läsa i ett hus som sover. Som att stunden som finns här och nu kan försvinna vilken sekund som helst. Och ändå känner jag mig inte stressad, bara lugn...
 
Ingen annan vaknade förrän klockan var elva.
 
Och det verkar som jag lyckats bra med detta manus. De sista kapitlen kunde jag inte sluta böla..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0