Mitt skrivande: Mitt liv

Jag önskar att jag hade varit lite mer aktiv här den senaste tiden.
 
Så jag kunde berättat om dagen då allt gick åt helvete för fästmannen och han kom hem mer avslappnad än någonsin; hade köpt present till mig och vi gick på spontandejt på kulturhuset och lyssnade på Lena Sundström som pratade om sin nya bok "Spår". Den handlar om avvisningen av egyptierna som var terrormisstänkta 2001. Och det jag tar med mig därifrån är Lenas ord: Vi kan alla göra misstag och fatta fel beslut. Det är vad vi gör efter misstaget som defnierar oss.
 
Eller så skulle jag kunna berätta om när Nils Horner blev mördad i Afganistan och jag satt klistrad vid radion hela dagen och lyssnade på rapporteringen om hans mord och hans kollegors hyllning.
 
Eller skulle jag kunna säga att jag läst "En bit av mig fattas" som handlar om 11:e september och var... fantastisk. En bok skriven om en landssorg som generationen efter mig inte kan föreställa sig. Läs den!
 
Eller så skulle jag kunna skriva om svårigheten med att hitta en fantastiskt snygg bröllopsklänning och att sedan hitta "fantastiskt snygga" accecorarer till den.
 
Eller om min frustration över att jag inte hinner skriva. Och att jag måste acceptera det just nu.
Att planera bröllop, gå skrivkurs, hålla i skrivkurs, träna, odla balkongväxter och baka chokladbeskvier tar sin lilla tid.
Uppenbarligen...
 
Ibland önskar jag att jag bara kunde tanka över mina tankar direkt från hjärnan in i datorn så jag slapp själva skrivandet.


Kommentarer
Ostkustbo

Det innebär alltså att du hittat en fantastisk bröllopsklänning.

Svar: sen länge.
Nina

2014-03-15 @ 08:31:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0