Mitt skrivande: Ja, nu när vi bockat av bröllop och gravidmagar...

...har jag åter igen kommit igån med skrivandet.
 
Nuvarande status:
Ett ungdomsboksmanus inne på ett förlag
Ett crossovermanus med övernaturliga inslag inne på två förlag
 
Redigerar i nuläget ett manus "som absolut blir det jag kommer slå igenom med" /Citat Sofia
 
Hon har inte ens läst det...
 
Men jag redigerar igen.
Och jag har börjat få nya idéer om nästa projekt.
Även om jag tror det kommer få vänta lite.
 
Jag har gått och längtat efter NaNo hela året, men sanningen är den att jag inte kan genomföra det i år. Inte som man "ska" i alla fall.
 
Eftersom min sommar blev mer "ligga på soffan och må skitdåligt" än "redigera klart mitt manus" så är jag efter i planeringen.
 
Så, ny plan.
 
Redigera klart manus.
Skicka till testläsare (de är tålmodiga och har tjatat länge nu)
Redigera igen.
Skicka till lektör.
Redigera igen. 
Vila...?
Korra.
Skicka till förlag.
 
Så jag planerar att "redigera" efter att lektör läst kommer äga rum i november.
Ett eget nano som inte alls handlar om att skriva nytt, fort (och fel?).
 
Utan om att verkligen, verkligen tighta till, väga ord på guldvåg och fördjupa, fördjupa, fördjupa.
 
Hur ser er skrivhöst ut?
 
Ps. Jag har också börjat läsa igen. Hej underbara höst!!!


Kommentarer
Mia Skrifver

Det är mest redigera klart och uppträda på alla tillställningar och försöka förtjäna nån slant på nåt då och då. I december blir det lite lugnare, hoppas jag.

Svar: Ha, ha! "uppträda på alla tillställningar". Din stackare.
Nina

2014-09-17 @ 20:46:40
URL: http://skrifva.blogspot.fi
Frida

Hej!

Barn brukar föra med sig tur när det gäller att bli antagen! Jag har fått nya bokkontrakt under båda mina graviditeter.

Lycka till och ge inte upp!

kram Frida

Svar: Ha, ha!Då håller jag tummarna.
Tack!
Nina



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0