Vilken dag!

Jag och Baby James drog igår till Borås.
Dagen till ära hade jag fått på mig både smink och nagellack för första gången sedan jag var gravid. 
 
Vi började med en lunch på kulturhuset med Sofia.
 
 
Mm. Joppes räksmörgås.
 
 
Jag var så himla glad att träffa Sofia igen, men kände mig som världens tråkmåns. Medan hennes skrivliv travar på med kontrakt på både e-böcker och ljudböcker så är mitt liv just nu bara fyllt med bebis, bebis, bebis. Och det är ju inte konstigt. men jag hade gärna kunnat säga NÅGOT om mitt eget skrivande, något som inte var två månader gammalt...
 
Och som vanligt hade Sofia massa böcker med sig som hon rensat ut. Känns som det finns ett visst tema...
 
 
Efter lunchen drog vi vidare till Plantagen och köpte bärbuskar till min nya köksträdgård. Jag hade med mig en babybjörn-sele, men väl där visade sig att de hade vagnar med klockrena stolar för spädbarn. Att lyfta stora säckar jord blev mycket lättare utan ett barn på magen.
 
 
Vi avslutade Borås-vistelsen med ett besök hos ortopeden där vi äntligen fick beskedet att vi kan sluta använda den ortopediska byxan. Lyckan!
 
 
Väl hemma fick jag ett mail om att jag inte var vinnare i den manus-tävling jag varit med i februari. Å ena sidan är jag besviken för att jag inte vann eftersom jag tyckte tävlingen passade mig och jag är väldigt förtjust i förlaget. Å andra sidan är jag lättad efter som bebis/få iordning i huset/bygga trädgård/ skaffa ett socialt liv i nya staden tar lite tid/kraft. Ibland kommer livet emellan och det måste det få vara okej.
 
Sedan var jag inne och läste om vinnaren på förlagets hemsida (HÄR) och och fattar precis; JAG vill läsa den tjejens bok. Grattis Rebecka!


Kommentarer
Sofia Fritzson

Vilken toppendag! Tycker du har massa spännande saker för dig med trädgård och kommande skrivlya!

Svar: Tack! Kände mig som värsta tråkmånsen...
Nina

2015-04-14 @ 09:44:25
URL: http://www.sofiafritzson.com
Anonym

Jag gillar inte den där Jesper Juul, annars låter allt heltmysigt!! :)

Svar: Okej, jag har än så länge bara bläddrat i böckerna.
Nina

2015-04-25 @ 15:36:23
Boktjuven Ingerun

Det var jag som inte gillar JJ. Missade fylla i det. :)

2015-04-25 @ 15:37:00
URL: http://boktjuven.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0