Mitt skrivande: Om någon undrar...

I söndags bestämde jag mig för att INTE redigera mer just nu.
Låta manuset vila.
Låta mig vila.
 
Sedan ångrade jag mig. 
Att inte skriva är ju skittråkigt.
 
Så jag tänkte om.
Jag klarar inte av att redigera som jag brukar; sitta timmar framför datorn.
 
Jag anpassade mig, satte upp en skrivarhörna i köket.
Så när jag får lust kan jag sätta mig och redigera i fem minuter. Tio. En kvart om jag har tur.
Sedan kan jag resa mig och göra något annat för att sedan återgå när jag återfått fokus.
 
Jag gjorde det igår.
Jag gjorde det idag.
 
Och jag har än så länge lyckats redigera två kapitel/dag på detta sätt.
 
Det går framåt... och jag älskar det!


Kommentarer
Skriviver

Underbart! Det låter helt perfekt. Jag hade också jättesvårt att sitta (och ligga och gå, stå också förresten...) de sista månaderna. Sjukt jobbigt. Men det positiva är att allting försvinner nästan omedelbart när bebisen väl kommer ut :)

Hoppas det fortsätter fungera med redigeringen!

Svar: Jamen, ALLT är ju obekvämt liksom!!!Men jag tror min kropp mår bra av att inte bara sitta i soffan; köksbordet ger en annan arbetshöjd och lite andra synintryck som piggar upp.
Jag kämpar på!
Nina

2015-01-22 @ 23:40:40
URL: http://skriviver.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0