Livet är bra märkligt...

Om en månad ska jag flytta till Borås. Och det enda jag är lite fundersam över när det gäller flytten är att jag inte känner någon där... Jag har en gammal klasskompis från folkan som bodde i Borås sist jag pratade med henne... men det var ett tag sedan...
 
Så igår satt jag på en bänk vid brunnsparken och väntade på en spårvagn. Och då får jag plötsligt syn på henne, min gamla klassis från folkan.
 
Så jag gick fram och sa hej och det blev kramar och leenden och "vad gör du nu?".
 
Visade sig att hon bodde i Oslo numera och bara var på besök i Göteborg.
 
Så hoppade vi på spårvagnen (tur att vi skulle åt samma håll).
 
Pratade lite till.
 
Det visade sig att vi båda bor med varsin lång mulatt med mikrofronfrilla. Lite kul sådär.
Sedan nämner jag min sambos namn.
 
Hon: Vaddå? Heter han Anders?
Jag: Ja... Vaddå?
Hon: Men MIN pojkvän heter också Anders!
 
Världen är liten och märklig och fantastik!


Kommentarer
Fia Filur

Hihi, vad kul! Skulle vilja se den där frisyren :)
Jag kan komma och hälsa på dig sen. Det är lättare för mig att ta mig till Borås än Gbg. Plus att jag har barnvaktsvilliga bekanta i Borås :)

Svar: Mm. Fin frisyr är det.
JA! Klart du ska komma och hälsa på! Och blir det knas kan du alltid ta med dig ungarna. Jag kan baka kakor!
Nina

2012-08-12 @ 17:34:44
URL: http://www.sofiafritzson.com
Annelie

Ett tag trodde jag fortsättningen skulle vara att det var samma Anders, alltså samma pojkvän. :)
Jag röstar för att du ska stanna. Blir ensamt här tycker jag.

Svar: Ja, det var en tredje tjej med (min gamla klasskompis väninna) och hon gjorde VERKLIGEN stora ögon när det hela kom fram och sa mycket riktigt:"Tänk om det är samma Anders!?"
Tur var det ju inte det.

Men jag kommer ju kunna åka in till Götet när som om helgerna. Bara att ringa!
Nina

2012-08-12 @ 21:46:54
URL: http://dromavglas.blogspot.com
Kati

Hahahaha. Världen är faktiskt liten ibland.

Svar: Jupp. Märkligt.
Nina

2012-08-13 @ 10:22:12
URL: http://katarinapersson.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0