Jag valde fel...

20:15 fick jag sms:et "Om en timme ses vi på bla, bla, bla".
Om en timme?
Min spontana tanke: Är inte jag för gammal för sånt här...?
 
Jag plockade ihop mina grejer och åkte hem till Borås istället.
 
Och vad har jag lärt mig av den här kvällen?
Att jag är dålig på 1.spontanitet (att vara spontan) och inte är en tjej som 2. "går ut och tar en öl".
 
Jag gillar mer planerade fikor där man dricker te i koppar som är stora som baljor alt får en alldeles egen te-kanna.
 
Så nästa gång jag står mellan valet att "kanske" gå ut med några vänner eller åka hem till min fästman, äta middag med honom, se någon film och sedan skriva ett kapitel eller två. Då väljer jag alternativ nummer två.
 
Jag har sagt till honom att påminna mig om det någonsin kommer upp igen.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0