Kära mamma och mormor

På annandagen ska ni komma hem till mig och min nya lägenhet och äta lunch innan ni drar vidare till Småland.
 
Jag gissar att ni då kommer gå runt och kommentera hur nära jag har till allt, hur fräsch lägenheten är och hur glada ni är för min skull. Gör gärna detta, för all del.
 
Men ni kommer säkert också lägga märke till att mina gardiner i sovrummet och vardagsrummet är för långa och går ner i golvet.
 
Innan ni kommenterar detta vill jag bara säga:
Kom ihåg det här ögonblöicket när jag blir stor, känd författare. För att fålla upp gardinerna är precis en sån grej jag valt bort till förmån för att skriva på mina romaner.
 
Okej?
 
Tack till er båda.
Välkomna!


Kommentarer
Fia Filur

Men tänk, precis såna gardiner har jag också!!! Som är bara är lite, lite för långa och släpar i golvet!
God jul! :)

Svar: De bästa gardinerna, betyder att man har ett lite för viktigt/roligt liv helt enkelt.
Nina

2012-12-24 @ 10:47:46
URL: http://www.sofiafritzson.com
Boktjuven Ingerun

Säkerhetsnålar till julklapp kanske? :) GOD JUL!

Svar: Du tänker så.Eller häftapparat?
Nina

2012-12-24 @ 15:34:23
URL: http://www.boktjuven.com
Nanna

... och jag har inga gardiner alls!

Svar: Bra sätt att lösa problemet!
Nina

2012-12-24 @ 20:33:19
my life

Eller så får du sätta upp gardinerna med en tassel eller tofs som vi säger på svenska =)

Svar: Ja, pappa fick ju en tofs i julklapp... kanske kan sno den...?
Nina

2012-12-24 @ 20:53:50
URL: http://www.meandmycow.blogspot.com
Mamma

Ser fram emot besöket med glädje, ännu större nu med tanke på att ett inlägg är tillägnat mig & min mor. Men vadå Nina, du har ju så många symaskiner och sambon skriver ju inte. Varför inte låta honom sy? Det hinner han innan vi träffas idag. Kram mamma

Svar: Han är inte så förtjust i det där med nål och tråd. Det är ju mera min grej.
Nina

2012-12-25 @ 11:16:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0