Sommar i Småland

Jag är hemma hos föräldrarna några dagar. De ska vakta min katter medan jag och sambon är på Sardinien, så ja...
 
Och jag måste säga, finns ingenstans sommaren är så fin som här.
 
Ni vet, vakna och gå rätt ut i trädgården för att plocka jordgubbar från landen (ja de har två) till att ha i frukostfilen.
 
Ta en tur till havet och sitta på mysigt fik.
 
Kura ihop sig under en filt med lillasyster, se på film och dricka hemgjord flädersaft.
 
Titta på katterna som är ute i en trädgård för första gången i sitt liv.
 
Sitta på altanen och skriva.
 
Titta på systerdotter (1 år och 8 månader) som just nu mest pekar på saker och skrattar. Ingen vet varför.
 
Och köra bil. Helst glida omkring på landsvägarna med nedvevade rutor och hög musik (Helst Manson, men just nu får jag nöja mig med P!nk).
 
Det enda som saknas just nu är en tur med båten. Tyvärr verkar vädret inte visa sig från sin soligaste sida. Men det är lugnt. Jag är mer än nöjd.
 
Det enda jag saknar är min sambo. Men ibland är det skönt att sakna lite...
 


Kommentarer
Fia Filur

Men vad härligt!!!

Svar: Oh yes! Härligt var ordet.
Nina

2012-07-10 @ 22:51:48
URL: http://www.sofiafritzson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0