Ursäkta alla skrivarmänniskor...

... men jag bara MÅSTE leka kemist lite grann (kan tänka mig att Nilla kan fatta dett. Typ.).

Jag: Läste du om Halmstad igår?
Kollega (inte kemist): Ja... vad var det?
Jag: Tydligen har de tappat ut massa soda i dricksvattnet. pH:t kunde vara upp emot 11 och vattnet var både farligt och frätande.
Kollega: Så... vad gör man åt det? Kokar man vattnet, eller?

Hah. Hah.
Ha, ha, ha, ha!
HA, HA, HA, Ha, HA, HA!!!

Nu vet jag hur Sheldon i "Big bang theory" känner sig när han pratar emd Penny.

Ha, ha.


Kommentarer
Nilla

Ha ha!



Det gäller att ta livet av de där sodamonstren...

2012-06-05 @ 21:55:07
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Bina

Tyckte också det var roligt. Jag kanske inte ser ut som det alla gånger, men jag är en naturvetare ;). Dock är varken kemi eller matte något av mina starka ämnen.

2012-06-05 @ 22:18:34
URL: http://skrivprocess.wordpress.com/
Nina

Yey!

Jag har likar!

2012-06-06 @ 08:39:48
Ostkustbo

Och jag som tror du är kemist! Vad har du gjort på Göteborgs universitet i fem år?

2012-06-06 @ 11:09:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0