OH. MY. GOD.

Ni vet att jag haft väldigt långt till jobbet. De dagar jag åker buss tar det 2 timmar och 40 minuter, ENKEL resa. Inte jättekul.

Nu har jag skrivit på papprena för en fast tjänst och för 1,5 vecka sedan började jag leta lägenheter. Dröjde bara ett par dagar så fick jag det första erbjudandet. Lägenheten låg på ett bra ställe och skulle totalrenoveras innan inflytt den första september.

Så jag och pojkvännen var och tittade på den i helgen. Planlösningen och områder var P-E-R-F-E-K-T.

Jag tackade ja och har nu suttit som på nålar och inte kunnat sova av nervositet.

Och sedan idag kom beskedet; jag får den. Bara det är ju lite glädjedans.

Men det var liksom inte slut där.

Hyresvärden: Vet du vad som ska göras i lägenheten när den totalrenoveras?
Jag: Typ. Nya tapeter och golv hörde jag. Nytt badrum, nytt kök och nya vitvaror.
Hyresvärden: Ja, just det. Så vi kommer lägga in parkett och klinker.
Jag: Say what?
Hyresvärden: Och så blir det induktionshäll och varmluftsugn i köket.
Jag:*dör ny lägenhetsdöden*

Så ja, jag kommer flytta till en helt ny stad där jag inte känner någon.
Men som plåster på såren kommer jag ha fantastiskt mycket fritid där jag kan träna på gymmet som ligger 3 minuter bort eller simma i simhallen som ligger 4 minuter bort eller gå i köpcentret som ligger 3 minuter bort eller gå på zoo:t som ligger 7 minuter bort eller spendera massa tid i min fina lägenhet med att t ex laga all kulinarisk (hur stavas det egentligen...?) mat jag inte hunnit med det senaste året.

Älsk på den!

Skulle vilja hitta en skrivarcirkel också. Någon som känner till en sådan i Borås?


Kommentarer
Katarina

Wow. Grattis! Det låter alldeles strålande. :))

2012-05-29 @ 23:08:15
URL: http://katarinapersson.blogspot.se/
Fia Filur

Men vad kul att du flyttar närmare mig :) Bor ca en halvtimme från Borås. I vilket område ligger lägenheten? Jag kan inte Borås jättebra, men brukar låta mina karaktärer bo där :)



Grattis till både fast tjänst och ny lgh!

2012-05-29 @ 23:09:33
URL: http://www.sofiafritzson.com
Anneli

Åh, vad härligt! GRATTIS!

2012-05-29 @ 23:20:54
URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.com/
Ostkustbo

Kulinarisk = rättstavat. Du får ju inte glömma att du har en kusin som går i skolan där & det gör Callejohan också.

2012-05-30 @ 19:13:21
Nina

Tack alla!



Och Fia: Jag ska flytta till Erikslund, precis vid Knalleland. Hänga någon gång i höst? Vi kan upptäcka Borås tillsammans.

2012-05-30 @ 20:26:24
Fia Filur

Tycker absolut vi får hänga :)

2012-05-30 @ 23:17:19
URL: http://www.sofiafritzson.com
Nanna

Kul med flytten! Grattis! Angående skrivcirkel så skrev jag preciis innan jag gick in här att jag önskar mig en skrivgrupp. Du kan inte tänka dig att komma till Göteborg ibland? Så kör vi igång en. :)

2012-06-01 @ 12:04:00
URL: http://nannabylund.blogspot.com/
Nina

Jag bor ju i Göteborg nu!



Men jag är så PÅ! Vill du köra igång en där har jag ytterligare en skrivkomis i Götet som kan vara intresserad... Och vi kanske kan få med oss Fia också.

Eller vad säger du Fia? Är Götet för långt bort för dig?

2012-06-01 @ 15:56:07
Nanna

Mejla mig! Mitt namn med punkt emellan at telia.com

2012-06-01 @ 17:54:47
URL: http://nannabylund.blogspot.com
Fia Filur

Har ca 40 min till Gbg, så det är fullt möjligt för mig att ta mig dir :)

2012-06-02 @ 22:22:30
URL: http://www.sofiafritzson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0