Skärpning!

Jag har kommit på att jag fyller år snart. Eller ja... min pojkvän påminde mig om det... Och eftersom han alltid har lite svårt att komma på vad han ska köpa mig i present kom jag på en superbra idé (tyckte jag själv i alla fall).

 

Igår var vi nere på stan och jag föreslog att vi kunde gå in i SF-bokhandeln en sväng. Jag skulle kunna gå runt och peka på böcker jag ville ha, så han hade lite mer koll på vad han skulle kunna köpa till mig.

Han var på!

 

But wait, tänker ni. DU läser ju inte fantasy! Nope, not much. Men det finns mycket annat pännande på SF:s hyllor. Anyhow.

 

Vi gick in i affären och jag pekade på diverse böcker jag redan tidigare kollat in. Så kom jag på. Undra om de har Christin Ljungqvists debut "Kaninhjärta". Har ännu inte läst den, men longing.

Jag hittade inte boken och gick därför till kassan och frågade om den. Samtalet gick som följer:

 

Jag: Ursäkta men har ni "Kaninahjärta"?

Expediten (en karl): Kaninhjärta?

Jag: Ja, den är ganska ny, så ni kanske inte fått in den än. Författaren heter Christin Ljung...

Han: Du. Det här en specialsorterad butik för böcker som vänder sig mer mot övernaturliga inslag...

Jag: Öhhh... Ja... Boken handlar om ett tvillingpar som är mediala och så är det med lite spöken (Sorry för den grova sammanfattningen av boken Christin. Men i korthet är det lite så jag uppfattat den. Och jag behövde tala klarspråk med den här kanaljen).

Han: Jaha!

Och DÅ knappar han in namnet och titeln på sin dator bara för att konstatera att de inte beställt än.

Jag: Kan ju vara värt att kolla upp. Hon bor i Göteborg dessutom. Var har du Amanda Hellberg?

Så blev han VÄLDIGT hjälpsam kan jag säga.

 

Blir ändå lite sur över det hela. Självklart kan de inte hålla koll på alla böcker som ges ut. Men borde de inte vara LITE trevlig mot sina kunder? Och lite NYFIKNA på böcker de inte hört talas om?

I´m just saying...

 




Kommentarer
Christin

Yes! Du har helt rätt, och jag tycker du var lysande! :) nu lärde han sig säkert ett och annat ... haha!

2012-05-06 @ 22:08:30
URL: http://www.christinljungqvist.se
Nina

ELLER HUR!

2012-05-07 @ 12:48:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0