Året 2013

Jag tänker inte hymmla om det; det var piss.
 
Tre cancerbesked (två på jobbet och ett i släkten), byte av chef två gånger, en gammal kursare tog livet av sig, min svärfar (som jag aldrig träffat) dog plötsligt, bara refuseringar och ett evigt tjatande om att "det inte kändes tillräckligt" och mina fyra veckors semester kände jag mig så fruktansvärt ensam då jag FORTFARANDE inte lärt känna någon annan i Borås jag kan umgås med.
 
2013 är året där jag inte kom framåt i livet. Alls.
 
Det gick så långt att jag började dricka kaffe varje morgon. Bara för att kunna säga:
"2013 var året jag började dricka kaffe på riktigt!"
Men till och med det har jag sluta med nu.
 
Om jag ändå ska framhäva det fina med 2013 är det min nya systerson som bestämde sig för att bli en del av vår familj.
Och det faktum att jag återfått kontakten med vänner som jag tidigare glidit ifrån.
Och det är det första året där jag skrivit två råmanus på samma år.
Och jag upptcäkte att jag gillade att odla sånt som växer.
Och jag genomförde NaNoWrMo med strålande resultat.
 
Men vi glömmer 2013, vi ser framåt istället!
 
2014, jisses vilket år det kommer bli!
 
Än så länge har jag planerat:
- Namngivning (1 st, systerson)
- Konfirmation (1 st, lillasyster)
- Student (1 st, min kusins)
- Examen (1 st, min fästans)
- 50-årsfest (1 st, min mammas)
- Bröllop (3, 2 där jag ska vara gäst och 1 där jag ska vara brudpar. Ja, hälften av ett brudpar)
 
Fatta 2014!
Jag hoppas också kunna skriva in:
Bokkontrakt, bil och hus under det året.
Det fixar jag va?


Kommentarer
Mia Skrifver

Det är en blandning av cancer och bok som sammanfattar mitt 2013 också. Det blir en kraftig berg- och dalbana av sånt.
Men 2014! Håller med, det ska bli häftigt!

Svar: Häftigast!Det står i lagen.
Nina

2013-12-21 @ 19:45:41
URL: http://skrifva.blogspot.fi
My life

2013 då vi fick börja sova, då en annan blev gravid ganska mycke faktiskt och låg och spydde i ett hörn i flera månader. Fick en son och dottern fyllde tre...hur mycke rådjur Pelle sköt för hunden kanske är ointressant eller??

Svar: Lite upp och ner för dig.Men jag har bestämt att 2014 kommer bli toppen.
Tummis på det?
Nina

2013-12-26 @ 22:45:17
URL: http://www.meandmycow.blogspot.vom


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0