Det här med att ha semester

Jag har tröttnat på det.
 
Det är tråkigt.
 
Jag befinner mig i en stad där den enda jag känner är min fästman. 
Och man tänker ju att vi två skulle kunna ha det rätt lajbans. 
 
Jo. Men jag vill ut och göra saker och han är allergisk och vill stanna inne.
Jag älskar honom, men sommar i Sverige är inte våran topp.
Jag hatar att bo i lägenhet...
 
Och så fort jag tar upp förslag på saker vi skulle kunna göra påpekar han att det kostar pengar. Och vi behöver spara.
 
Åh! Att han måste vara så jäkla... insiktsfull. Jäkla tråkmåns liksom.
 
Så jag har haft en veckas semester och är just nu extremt uttråkad. 
Jag vill ringa någon jag kan ut och ta en promenad med. Eller dricka en latte med. Spontant.
 
 
Om två dagar kommer en av mina barndomsvänner hit. Vi ska äta frukost på stan, gå på zoo, simma, gå på konsert och prata skrivande och livet.
 
*längtar*


Kommentarer
my life

Jag vet att det kostar pengar, en rejäl slant till och med men skaffa HUS. Det finns alltid något att göra!! Det tar aldrig slut ;)

Svar: Jag drömde om att klippa gräset hemma hos mamma och pappa inatt. Not kidding!
Nina

2013-07-08 @ 20:51:26
URL: http://www.meandmycow.blogspot.com
Boktjuven Ingerun

Men skriva är (nästan) gratis!

Svar: Skriva; ja. Försöka publicera; nej.
Nina

2013-07-09 @ 09:31:07
URL: http://www.boktjuven.com
Mamma

Du är välkommen hit att klippa gräs när du vill. Annars kan jag i semestertråkigheten rekommendera "Sommar" i P1. Jag har avverkat Jonas Gardell, Liv Strömqvist, Maja Ivarsson och Katarina Gospic. Alla rekommenderas varmt.

Svar: Att lyssna hjälper inte. Jag vill GÖRA saker.
Nina

2013-07-10 @ 15:56:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0