Första veckan: Check!

En veckas semester.
 
Och jag har undersökt vad man kan göra i ett soffhörn:
- se på tv
- äta
- sova
- se på film
- redigera
- måla naglarna
- se på serier
- pussa på fästman
- hitta på tusen anledningar till varför det är bättre att sitta i ett soffhörn än att städa
 
Jag har också städat. Storstädat. Det var jobbigt.
Trodde inte det kunde bli så rent här.
 
Det där med att redigera har gått trögt.
Och jag fattar inte varför.
Jag har ett manus som jag gillar.
Med vissa brister som jag vet om.
Och jag vet hur jag ska lösa det hela.
 
Ändå blir jag så rastlös så fort jag sätter mig med manuset. 
Börjar undra om jag tycker det är FÖR lätt...?
 
Jag hörde någon säga att "om det är svårt att skriva, då gör du rätt".
 
 
Ligger det något i det...?


Kommentarer
Fia Filur

Man kan göra allt i soffhörn! Men du hade inte med läsning!
När jag känner så för ett manus så beror det på att jag är trött på det och att det inte vilat tillräckligt länge. Men det är väl inte problemet med ditt, så jag vet inte. Kanske känns motigt att ta tag i det när vissa förlag fortfarande inte svarat?

Svar: Jag har faktiskt inte läst något den här veckan... Bara redigerat. Men "Den andra Will Gayson" ligger och väntar i min bokhylla.
De där förlagen alltså...
Nina

2013-07-08 @ 00:04:15
URL: http://www.sofiafritzson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0