Läsförbud...

Jag håller på att skriva på slutet på ett manus; ett manus som jag kämpat med sedan årsskiftet och varit så himla motigt.
 
Nu är jag inne på sluttampen. En vecka till, max två, sedan kommer jag vara klar (!)
 
Och det är ju bra och kul och allt sånt där.
 
Men för att verkligen bli klar har jag gett mig själv läsförbud.
Och jag HATAR att ha läsförbud.
 
Bara senaste veckan har jag läst massa utlåtanden om böcker som jag tror jag skulle uppskatta.
Och sen ba: Nej, du får vänta.
 
Jag försöker ha det hela som morot just nu; om jag skriver på kommer jag få läsa bok snabbare.
 
Är det en bar eller dålig morot?
Har ni läsförbud när ni skriver, eller får ni det att funka ändå?
 
 
 
Har också kommit på att jag måste skaffa mig någon form av musikspelare (troligast en mobil med spotify) eftersom jag blir distraherad av typ allt när jag åker buss till jobbet.
 
Inte okej.


Kommentarer
Fia Filur

Jag brukar aldrig hinna både läsa och skriva samtidigt utan tar en sak i taget. Men på sistone har nåt hänt och de båda har börjat konkurrera ut varandra, så istället blir det inget vettigt gjort alls ... Alltså, tycker det bäst att bara skriva och sen läsa medan manuset vilar.

Svar: *låter böckerna ligga olästa ännu någar dagar*
Nina

2013-03-13 @ 19:02:06
URL: http://www.sofiafritzson.com
my life

Nej Nina det viktigaste är att du kan ladda ner Sveriges Radio-Play appen så du lyssna på alla p3 dokumentärer,sommarpratare och andra bra samhällsprogramm

Svar: Men då kan jag ju inte fokusera på att skriva samtidigt...
Nina

2013-03-13 @ 20:21:40
URL: http://www.meandmycow.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0