About me

10 saker du vill göra innan du dör:
1. Vara mamma
2. Gifta mig
3. Äga hus
4. Titulera mig författare

5. Ge ut massa böcker
6. Få priser för mina böcker
7. Hålla i skirvarkurser för unga
8. Signera böcker
9. Prata i radio

10. Göra skillnad

 

9 saker om dig själv:
1. Går inte prata med när jag tittar på tv eftersom tv:n är ett elakt monster som hypnotiserar mig
2. Väntar på att fästmannen ska plugga klart så vi kan komma igång med vårt gemensamma liv

3. Reagerar alltid med att gråta när jag känner något starkt (oavsett känsla, verkar förvirra folk)

4. Äter hellre hembakade kakor än lösgodis och chips
5. Är jag stressad är att sticka bästa sättet att lugna ner mig
6. Dricker (plötsligt) kaffe varje morgon
7. Äter tre-fem frukter om dagen
8. Älskar att tappa kontrollen aka dansa
9. Tränar helst explosivt tills jag måste skrika ut smärtan

 

8 sätt att vinna mitt hjärta på:
1. Klä dig i kostym och lukta man
2. Få mig att skratta
3. Vara en broken beauty (dvs ha något som bryter av ditt perfekta utseende)
4. Utmana mig
5. Säga att jag vill ha dig innan jag vet om det själv
6. Gör mig arg
7. Var en pajas
8. Ha en mörkare hudfärg

 

7 saker du ofta grubblar på:
1. Vad har gjort mig till den jag är
2. Om lycka verkligen är lycka
3. Hur andra människor står ut med sig själva
4. Hur skulle mitt liv kunnat vara annorlunda
5. Är annorlunda bra
6. Hur jag kan påverka människor att vara mindre trångsynta
7. Varför jag inte blir utgiven¨

 

6 kändisar du tycker är snygga:
1. Patrick Dempsey
2. Brad Pitt (i ”Troy”, endast där)
3. Taylor Lautner (i ”Twilight”, första filmen där han var långhårig)
4. Taye Diggs
5. Jay Ryan
6. Adrien Brody

 

5 saker du aldrig skulle vilja göra:
1. Bada i en isvak
2. Hoppa fallskärm
3. Gå barfota över krossat glas
4. Förlora mina systrar
5. Leva på friterad mat

 

4 saker du köpt under den senaste månaden:
1. Mat
2. Juklappar
3. Födelsedagspresenter

4. Skrivarpapper

 

3 saker som får dig att skratta:
1. När folk som har en ”fin” titel gör bort sig
2. När min fästman fånar sig

3. Knäppa regler som sätts ”bara för att”, inte för att de faktiskt tillför något

 

2 favoritlåtar just nu:
1. “The fox” - Ylvis
2. “Feels like home” Edwina Heyes

 

1 sak folk inte visste om dig:
Jag är idag expert på att se när folk försöker manipulera andra och använda härskartekniker. Dock är jag ingen expert på att sätta dem på plats. Än.



Kommentarer
Fia Filur

Superdupermegahärligt inlägg! :)
3-5 frukter om dagen?! Det äter jag per år ...

Svar: Då har vi nåt att jobba på...
Nina

2013-10-27 @ 14:34:26
URL: http://www.sofiafritzson.com
Josefin

Bra lista! TV:n är verkligen ett hypnosmonster, även datorn i vissa fall.

Svar: Tack!
Mm. TV:n är min värsta fiende...
Nina

2013-11-02 @ 18:05:02
URL: http://nobelprisprojektet.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0