Byte på kön och ålder? Det fixar vi!

I manuset jag planerar nu behöber jag en bikaraktär som säger helt fel sak vid ett visst tillfälle aka KLIMAX.
 
Och jag har haft en del svårtigheter med att bestämma vem denna karaktär är.
 
Först var det en pojkvän till en av huvudkaraktärerna, men jag ville inte att det skulle finnas en pojkvän; det blev för komplicerat.

Så jag tänkte att det kanske var en bästa kompis istället, en tjej... men det blev lite för mycket karaktärer.
 
Därför är det mammans flickvän som kommer ställa till alltihopa.
Hon gör tydligen sånt lite när som.


Kommentarer
Heléne (Bokglam)

Det är en konst det där med att få till alla bikaraktärer. De som ska säga och göra något som för allting framåt. Kom på för ett par veckor sedan att en bikaraktär skulle bli en annan bikaraktärs lillasyster, på så vis kunde hon komma in lite tidigare i manuset och få lite mer "djup". Man blir så glad när man hittar dubbla syften för bikaraktären :)

Svar: Ja, "syften" är the key word.
Nina

2013-09-21 @ 14:01:35
URL: http://bokglam.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0