Hur man inte vill börja semestern...

....eller varför det är dags att vi skaffar oss en bil.
 
Det har gått i tusen knyck på jobbet sista veckan.
Vid 16:03 sprang jag ut till bussen med oknutna skosnören och sjönk ner på sätet.
Se-mes-ter!!!!
 
Bussen lämnar jobbet och jag lutar mig tillbaka för att sova en stund.
 
En av mina kollegor som också åker med bussen hinner snappa upp att jag ska på semester och börjar fråga mig lite fackliga saker som han hade tänkt ta med mig på måndag. Jag tänker att jag ska kolla upp det och ber om hens telefonnummer...
 
Och upptäcker att jag glömt min mobil. På skrivbordet på mitt kontor.
 
För i F*N!
 
Så, när jag kom en bit på väg fick jag hoppa av bussen, hittade ett tåg tillbaka, fick promenera från stationen till jobbet (tar 30 minuter), hittade mobilen, kollade upp bussar hem, ser att en går NU, skyndar mig ut och... missar den.
 
Min räddande hjälte blev vår chef på underhåll som hittade mig på parkeringen där jag vimsade runt.
 
Och, lucky me, han bor också i Borås.
 
Så jag kom hem, MED mobil.
 
Nu, *ser sig om kring, kusten är klar*
 
SEMESTER!


Kommentarer
Maja-Stina

Men åh, varför ska det bli en sådan semesterstart?
Fast - nu antar jag att det känns extra skönt med ledighet? Grattis till semester!

Svar: Åh, ledigt!!!
Nina

2014-06-27 @ 22:43:19
URL: http://www.majastina.se
Boktjuven Ingerun

Puh!

Svar: Puh indeed.
Nina

2014-06-28 @ 17:41:52
URL: http://www.boktjuven.com
Mia Skrifver

Nå. Skön fortsättning på semestern då.

Svar: Ja, det kan ju bara bli bättre.
Nina

2014-07-01 @ 10:48:06
URL: http://skrifva.blogspot.fi
my life

Men Nina såhär är det alltid sista dagen innan semestern så det bästa vore egentligen att bli sjuk och stanna hemma! Tänk på det till nästa gång =)

Svar: Will do!Tack för tipset.
Nina

2014-07-02 @ 21:35:48
URL: http://meandmycow.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0