Jag är sämst på att vara sjuk...

I morse hann jag ta ett bett av frukosten.... sedan kom "allt" upp igen.
Great.
 
Men var jag magsjuk eller bara... ni vet, gravid...?
 
Jag vågade inte chansa utan stannade hemma.
 
Efter en stunds vila, frukost 2 (gick bra), mellanmål och lunch konstaterade jag att "äh, jag är nog bara gravid".
 
Så jag gaskade upp mig och rättade stavfel i manuset.
Sedan städade jag toaletten. Och under diskbänken. Och diskade.  Och lagade middag.
 
Skickade sms till maken och begärde att han köpte med sig geishakakor hem.
Han återvände med detta:
 
 
Jag vågade inte säga att han inte fått med sig några geishaKAKOR från affären...


Kommentarer
Mia Skrifver

Ha ha! Alltså skrattar inte åt illamåendet utan frånvaron av kakor. Eller inte frånvaron av kakor utan just exakt rätt sorts. Att det där med att vara sugen på nåt visst och få en massa annat, som är lite ditåt.

Svar: Jag vet att min syrra när hon var gravid skällde ut sin sambo när han kom hem med ostbågar istället för cheeseballs.
Så, ja. Jag var tyst.
Nina

2014-10-29 @ 07:08:07
URL: http://skrifva.blogspot.fi
Fia Filur

Vad är det för en spännande plopp?

Svar: Päron och kaktus tror jag...
Nina

2014-10-29 @ 08:30:50
URL: http://www.sofiafritzson.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0