Miserabel är så igår!

Jag började veckan med att vara fruktansvärt miserabel måndag och tisdag.
 
Lite: Det är så synd om mig! Jag har så ont! Jag kan inte GÖRA någonting! Jag är helt värdelös! Jag är inte ens LITE rolig.
 
Typ så.
 
Sedan tröttnade jag på mig själv.
 
Och tänkte att man får göra det man kan.
Okej, lite kredd ska jag ge till min bästa vän Tobias som ringde igår peppade mig, gav mig massa tips på saker jag kanske kunde göra trots att jag är immobil.
 
Så i morse klev jag upp och gjorde en liten lista för dagen (att checka av på en lista får alltid mig att må lite bättre).
 
Dagens lista:
- Bär klänning
- Måla naglarna
- Skriv följebrev
- Gå till Knallelande och köp två amningbh:ar (om jag orkar)
 
Jag har gjort allt detta!
 
Och även fått in:
- Köpa tre nya nagellack
- Hämta ut ett paket posten (som bland annat innehöll två nya läppstift)
- Provat de två nya läppstiften
- Köpt tulpaner
 
Så nu är jag väldigt o-miserabel.
Och funderar på att kanske redigera lite i eftermiddag... 
När jag ändå har flyt.


Kommentarer
Ostkustbo

Det är ju tur att du inte är permobil. Tänk att det är ett övergående tillstånd som du kommer att skratta gott åt om ett år.

En arbetskamrat till mig fick översvämning i sitt hur i går. De hade ca 20 cm vatten i hela huset. I stället för att bryta ihop tänkte hon rationellt, ingen har dött eller kommer att dö, ingen har fått cancer. Det är materiella skador men ingen människa är skadad. Svårt att tänka så när något hemskt händer. Skönt att du tänker på liknande sätt, vad du kan göra som förgyller din tillvara.

Svar: Jag försöker blanda: göra nyttigt/göra roligtVar tillräckligt pigg för att laga middag tills Anders kom hem idag och det kändes så himla skönt! För oss båda.
Nina

2015-01-21 @ 17:11:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ordet är ditt!

- en blogg om skrivande

RSS 2.0